härliga lördag


Tar och skriver ett blogginlägg och tar en paus från pluggandet och dessa olika pedagogiska synsätt. Jag älskar morgonar när man vaknar och inser att man MÅSTE inte göra något utanför dörren, måste inte iväg någonstans. Har varit en lång vecka med många föreläsningar. Blir helt slut i huvudet efter man suttit och lyssnat i 3 timmar om samma sak, och man vill ju hela tiden lyssna och försöka ta in all kunskap, för allt de säger är viktigt. Nästa vecka är rätt "lugn", i alla fall med föreläsningar. Har studieteknik och ett seminarium tror jag de var, då ska vi redovisa vårt abete. Sen på fredagen är kursen slut, klockan 16;00 ska portföljen vara inlämnad.

Jag vaknade i morse och såg att det var så fint väder ute, sen såg jag hur kallt det var. Inte lika roligt. När det är såhär fint väder vill man vara utomhus hela tiden, men kanske är lite för kallt. Jag hade inge jäst hemma heller, då hade det kunnat blivit en bullbaksdag, men har ingen lust att bege mig ut just nu. Jag längtar otroligt mycket itll våren nu, vintern har varit väldigt lång och intensiv, fick snö i början av november (?) och nu är det mitten av februari, och den ger inge tecken på att försvinna de närmaste veckorna heller. Vore så skönt att slippa ta på sig massa extra kläder och ändå frysa när man är utomhus. Är en riktig fryslort. Men, man blir härdad.

Dags att återgå till böckerna och fortsätta skriva min text.
Ha en bra dag alla!

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0